Adversity Often Leads To Prosperity

Adversity Often Leads To Prosperity

نابینایی که بینا شد

نابینایی که بینا شد
مردی که در آزمایش استفاده از سلولهای بنیادین جنینی شرکت کرده بود تا درمان دو علت شایع نابینایی کشف شود، اکنون به قدری خوب می بیند که می تواند گواهینامه رانندگی داشته باشد.

این آزمایش از سال 2011 در جریان است، افرادی که در این آزمایش شرکت کرده اند گزارش داده اند که دید آنها پس از انجام این درمانهای آزمایشی بهبود نسبتا کمی داشته است، اما یک نفر از میان این گروه پیشرفت فوق العاده ای داشت. دید چشمی که سلولهای شبکیه آن از بین رفته بودند از 20/400 که کاملا نابینا است به 20/40 رسید که بینایی درنظر گرفته می شود.

گری رابین رئیس اجرایی فناوری پیشرفته سلولی شرکتی که این درمان را در ماساچوست اجرایی کرده، گفت: این فرد نابینا بود اما اکنون می تواند ببیند. دید وی به گونه ای است که اکنون می تواند یک گواهینامه رانندگی دریافت کند.

به طور کلی این شرکت 22 نفر را درمان کرده که یا مبتلا به دژنراسیون ماکولا خشک بودند یا ديستروفی قرنیه بودند، بیماری ارثی که به نابینایی دائمی به دنبال دارد. اما تاکنون اطلاعات رسمی در رابطه با اینکه کدام یک از این دو بیماری پیشرفتهای بهتری داشته اند، ارائه نشده است.

دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد، شایعترین علت کوری در افراد مسن است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌ شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است.

در هر دو بیماری، بیمار به تدریج سلولهای مخروطی رنگی قرنیه را از دست می دهند. این سلولها برای دید ضروری است چرا که پروتئین را و زائده های چربی که روی قرنیه انباشته می شوند را بازیافت کرده و برای سلولهای گیرنده نور مواد مغذی و انرژی فراهم می کنند تا این سلولها بتوانند نور را گرفته و سیگنالها را به مغز منتقل کنند.

این شرکت از سلولهای بنیادین جنینی برای درمان هر دو شرایط استفاده می کند. اگرچه هدف این آزمایش بررسی ایمنی این سلولهای بنیادین است، اما شرکت کنندگان در این درمانهای آزمایشی در گزارشهای خود به بهبود دید اشاره کرده اند.

 

 

منبع: www.lpsk1348.loxblog.com


نظرات شما عزیزان:

اقاقیا
ساعت22:12---9 مهر 1392
سلام اقا کورش دو سال است ازدواج کرده ام همسرم ارپی دارد اوایل عاشقانه دو.ستش داشتم هنوز هم دارم اما احساس بدی از ادم های دور و برم دارم احساس بد... همسرم را شب ها ککه به کلاس می برم سیل نگاه هاست که اذیتم می کند خسته ام از بی بچگی از ندیدن ها از اینکه من حتی اگر در اتاق نشسته باشم همسرم تمی تواند را ببیند از اینکه باید ببینم و سکوت کنم از اینکه خانواده شوهرم پسر سیالمشان را بیشتر دوست دارند من به خاطر ضعف چشم شوهرم همیشه بدترین عروس هستم. چقدر تحمل کنم چقدر نذر های بی جواب دارم فقط خدا می داند حواسم روی درسم متمرکز نیست از فامیل بریدم مادربزرگم را چند سالی است سیر ندیدم کمکم کنید به من انگیزه ی زندگی بدهید پس کی در مان می اید کی می توانم با بچه ام بازی کنم چقدر زجر بکشم و سکوت کنم
پاسخ: سلام.... همه خانم ها کلیه ی حرکات خانواده شوهرشون رو آنالیز میکنن و کوچکترین چیز توی رفتار اونا باعث ناراحتی عروس های خانواده میشه در حالی که اغلب عمدی تو اون رفتارا نیست. اینکه اونا پسر سالمشون رو بیشتر دوست داشته باشن قکر میکنم که برداشت شما باشه... نمیدونم ولی به نظر من ارزش شما پیش اون خانواده خیلی بیشتره چون هرکسی میتونه با یه فرد سالم زندگی کنه ولی هر کسی نمیتونه یار و یاور کسی که بیماری خاص یا معلولیت و محدودیتی داره، باشه. به هر حال اول ازتون میخوام که خودتونو درگریر مسایلی مثل دجر و بحث عروس و خونواده شوهر نکنید چون مسایل خیلی مهمتر و زیباتری تو زندگی هست زندگی عاشقونه با همسر عزیزتون رو ادامه بدید که انشاا... درمان بیماری آرپی نزدیکه. موفق و پیروز باشید.


آرش
ساعت0:57---25 تير 1392
اگر نور خورشید اذیتتون میکنه و شب وقتی نور وسایل نقلیه به چشمتون میفته اذیت میشید حتما از لوتئین استفاده کنید من قبلا اگه ی دقیقه میخواستم تو آفتاب برم اذیت میشدم در حدی که سرم و چشمام به شدت درد میگرفت و از چشمام آب میومد الان چند ماهه که لوتئین مصرف میکنم نتیجه خیلی خوبی داده و دیگه این مشکلات رو ندارم.

لوتئین به حفاظت شبکیه در برابر اکسیداسیون کمک میکند.

اسم انگلیسی قرصRESERVISION LUTEIN

نحوه مصرف:روزی یک عدد بعد از صبحانه
پاسخ: بسیار عالی فکر کنم این مشکل خیلی از ماها باشه که چشامون به نور حساسه خیلی ممنون از لطف و راهنماییت آرش جان


آرش
ساعت0:31---25 تير 1392
سلام به همه دوستای خوبم آرش هستم 25 ساله از شیراز من و 2 خواهرم آر پی داریم و مثل همه ی شما مشکلات زیادی واسمون اتفاق افتاده ولی همیشه خدا رو شاکریم که نابینا نیستیم و این خود جای بسی شکر داره. ما تنها کاری که باید انجام بدیم اینه که به آینده امیدوار باشیم با امید زندگی کنیم با این نگرش آرامش خودمون رو حفظ میکنیم. با غصه خوردن و ناراحتی کاری از پیش نمیبریم و خوب مبدونید که ناراحتی هر بیماری رو تشدید میده. با امید زندگی کنیم و روحیه بالایی داشته باشیم. امیدوارم که امید هیچ کسی نا امید نشه به امید فردایی بهتر
پاسخ: سلام برادر خوبم آرش جان. آره نا امید نشید خدا خیلی بزرگه و پیشرفتای هر روز پزشکی مارو امیدوارتر میکنه


سحر
ساعت12:23---19 تير 1392
سلام

چرا دیگه آپدیت نمی کنی؟

توروخدا آپ کن من تازه با وبلاگت آشنا شدم
پاسخ: سلام. ببخشید چشم تو همین چند روز آینده چند تا مطلب میزارم. مرسی که سر میزنی


فاطیما
ساعت1:34---6 تير 1392
salam veb zibaee dari be manam sar bezan

فهیمه
ساعت12:13---1 تير 1392
سلام آقا کوروش.

پس کجایید؟چرا دیگه آپ نمیکنید؟

چرا نظراتو تایید نمیکنید؟

ما منتظر خبرای جدید هستیمپاسخ: سلام فهیمه خانم. معذرت میخوام کمی گرفتار بودم. ولی از شما نظر تایید نشده ای نبود که تاییید کنم نظرات بقیه دوستانم تایید کردم. ممنون از لطفتون.


رعنا
ساعت20:57---25 خرداد 1392
سلام دوستان خبر خوش سایت دکتر سروش را بخوانید دو خبر خوش در سایتش زده امسال سال افول بیماری آرپی است.
پاسخ: سلام. محسن جان از دوستان خوب ما هستن البته ایشون دکتر نیستن یه بیمار آرپی مثل ما هستن با این تفاوت که تجربشون از ما خیلی بیشتره و میتونیم خیلی خیلی از تجربیاتشون استفاده کنیم. میتونید از لینکی که در وبلاگ هست به سایت ایشونم برید.


فهیمه
ساعت13:29---11 خرداد 1392
سلام . ما آخرش نفهمیدیم چی شد. یه روز یه نفر میاد با خبرای خوب آدما خوشحال و امیدوار میکنه. یه روز دیگه یکی دیگه میاد با رد صحت اون خبرا آدما نا امید میکنه.خواهشا تکلیف ما رو روشن کنیدکورش: بله متاسفانه نميدونم چي بگم هرچقدر پژوهشگرا و محققاي خارجي اميدوار و راضي از پيشرفتشون هستن ايرانيا و محققان ايراني با نا امميدي و ياس در اين رابطه حرف ميزنن خيلي واسم عجيبه

رعنا
ساعت20:52---6 خرداد 1392
سلام دوستان دیروز محسن سروش خبری را در وبلاگش انجمن خیریه تی یلم منتشر کرد و دل همه را شاد کرد دوستان آنجا یک تالار گفتگو جهت مابیماران ایجاد کرده که بهتره با هم تبدل نظر کنیم

مهدي
ساعت10:13---6 خرداد 1392
سلام.ما اومدييمپاسخ:سلام مهدي جان. خوبي اوضاع زندگي چطوره؟؟با کمال ميل. موفق باشي

امیرحسین
ساعت9:54---6 خرداد 1392
سلام می بینم که رو دست ما زدین اقا محسن با این خبر توپ دیروز موش ها امروز اونها فردا هم ما

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: کورش کریمی ׀ تاریخ: دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:رپی,آر-پی,درمان آرپی,پیوند شبکیه,درمان نابینایی,شب کوری,درمان شب کوری,رتینیت پیگمنتوزا,سلول های بنیادی,درمان آرپی,تولید شبکیه,شبکیه چشم,رتینیتیس پیگمنتوزا,retinitis pigmentosa,rp,retinitis pigmentosa, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

سلام... به وبلاگ من خوش آمدید. من کورش هستم امیدوارم همه به آرزوهاشون برسن و همه چی روبراه باشه...


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , goodnight.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM